dinsdag 20 juli 2010

Hoe uw klanten digitaal comfort bieden?

Uit: UNIZO Magazine - Juli-Augustus 2010

Als bedrijfsleider weet u vast en zeker wel hoe belangrijk een goede dienstverlening en persoonlijke klantencontacten zijn. Investeren in een eigen, interactieve website of een duur CRM-pakket is voor velen een brug te ver. Aristoco heeft met ‘Cubigo’ een specifiek internetgebaseerd platform ontwikkeld waarmee u op een eenvoudige en goedkopere manier digitale diensten en informatie aan uw klanten kan aanbieden.

Aristoco is gespecialiseerd in softwareproducten en -oplossingen voor touchscreens. Onder de naam 'Cubigo' ontwikkelde het bedrijf een internet-platform waarmee allerlei toepassingen op eenvoudige manier kunnen worden aangeboden op verschillende soorten aanraakschermen. “We zijn gestart met een product voor opticiens (Visiori), waarmee de klant zichzelf via een touchscreen met camera kan fotograferen om te zien welke bril hem het beste staat”, vertelt bedrijfsleider Geert Houben. “Dankzij deze applicatie kan de opticien een betere service bieden aan zijn klanten.”


Interactief platform

Geert Houben geeft aan dat Aristoco zo’n twee jaar intensief aan het basisplatform gesleuteld heeft om ook in andere sectoren touchscreenapplicaties aan te bieden. “Voor de kmo is het echter zeer belangrijk om naast het verbeteren van de service ín de shop, ook de communicatie met de klant buíten de shop te optimaliseren.” Met de webapplicatie ‘www.cubigo.com’, die bovenop het basisplatform werd gebouwd, legt Aristoco een interactieve link tussen de kmo en de eindklant. “Een bedrijf kan op Cubigo intekenen, wat veel goedkoper is dan een eigen website te laten ontwikkelen. Naast het beheren van contactgegevens, foto’s van de zaak, openingsuren enz., kan het bedrijf promoties of nieuwe producten aankondigen, een eigen webwinkel openen of reservaties beheren. In feite is Cubigo ook een CRM-pakketje waarmee bijvoorbeeld gepersonaliseerde berichten naar klanten kunnen worden gestuurd. Bovendien kan Cubigo volledig worden gebruikt op een touchscreen, wat veel eenvoudiger werkt.”


Eenvoudig in gebruik

Geert Houben: “Van kmo’s wordt vandaag verwacht dat ze een eigen website met evt. een webshop hebben, filmpjes online zetten, aansocial media doen… Dikwijls is dit een erg dure aangelegenheid en vergt dit heel wat inspanning. Bedrijven krijgen op Cubigo in feite al deze zaken in één pakket aangeboden. Bovendien is Cubigo heel eenvoudig te gebruiken, zodat alle info zelf up-to-date kan gehouden worden. Ook kunnen klanten informatie delen met anderen, waardoor je als bedrijf eveneens de voordelen van virale marketing kan benutten. Tot slot is de toepassing ook erg gebruiksvriendelijk voor de eindklant. Omdat Cubigo een nternetapplicatie is, kan iedereen er overal gebruik van maken, op je pc thuis of op kantoor, op een touchscreen of iPad in de keuken, of op je iPhone onderweg. Frietjes bestellen bij de frituur, het menu van een restaurant opvragen en reserveren of de nieuwe collectie van je favoriete kledingwinkel bekijken, het kan allemaal.” Cubigo wordt in het najaar van 2010 gelanceerd. U kan alvast een kijkje nemen op www.cubigo.com.

ARISTOCO, Wetenschapspark 4 bus 4, 3590 Diepenbeek, T. 011 301 334, F. 011 301 331, www.aristoco.com

Het volledige artikel in PDF vindt u hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen