zaterdag 17 september 2011

Kmo's missen aansluiting met internet


Minder dan de helft van de Belgische kleine en middelgrote ondernemingen (kmo's) is vertegenwoordigd op het wereldwijde web. Om de bedrijven over de streep te trekken slaat internetreus Google de handen in elkaar met bpost en Belgacom.
Amper 49% van de Belgische kmo's heeft momenteel een eigen website, zo berekende de Belgische afdeling van zoekgigant Google.

Van de kmo's die niet op internet te vinden zijn, zegt een kwart het belang
van een website niet in te zien, terwijl 23% niet genoeg tijd heeft om een
site te bouwen en te onderhouden. Nog eens 22% vindt de kostprijs dan weer
het grootste obstakel.

Om de kmo's de hand te reiken, is Google nu samen met postbedrijf bpost
en telecombedrijf Belgacom een partnership aangegaan. "Beschikken over
een website kan een impact hebben op de omzet van onderneming", klinkt het
bij de drie initiatiefnemers. Dankzij een speciale actie kunnen de bedrijven
nu gedurende zes maanden gratis een eigen website gebruiken.
De domeinnaam blijft zelfs een jaar lang gratis beschikbaar.

Het project werd in dertien landen tegelijk gelanceerd, klinkt het bij Google.
Bij een gelijkaardige actie in Groot-Brittannie werden daarbij zo'n 185.000 nieuwe websites gelanceerd. In ons land ligt het doel iets lager, en moeten er
uiteindelijk 20.000 extra sites bijkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen