maandag 16 mei 2011

"Touchscreens zijn de toekomst"

Uit: UNIZO Starterskrant, Het Belang Van Limburg, 12-05-2011

Artikel in PNG

Touchscreentechnologie was tot een tijdje terug nog relatief onbekend. Nu proberen we die technologie te integreren in verschillende sectoren. We hebben hiervoor een technologisch platform ontwikkeld. Onze eerste applicatie was ‘Visiori’. Dat is een soort systeem waarmee je foto’s kan maken van jezelf wanneer je een nieuwe bril gaat kiezen. Vele mensen zien zichzelf niet goed met die nepglazen op hun neus. Onze toepassing maakt een foto van de persoon met de nieuwe bril op, zodat je achteraf op je gemak kan kiezen uit de verschillende modellen op foto. Je kan dankzij de applicatie de foto’s ook naar jezelf doormailen. Pearle bijvoorbeeld heeft dit systeem aangekocht en al heel wat verkooppunten uitgerust.


Nederland is over het algemeen iets innovatiever wat nieuwe technologie betreft. Daarom kiezen we ervoor om onze nieuwste toepassing, een soort 'virtueel dorpsplein', onder de naam ‘Cubigo’ naast Belgie tevens bij onze noorderburen te lanceren. De bedoeling van dit platform is om de lokale relaties tussen inwoners, verenigingen, handelaars en de gemeente te versterken, maar ook om bijvoorbeeld ouderen te kunnen helpen in een maatschappij die steeds meer vergrijst. Door videotoepassingen zijn ze minder eenzaam, via ‘Cubigo’ kunnen ze makkelijk hun boodschappen doorgeven aan de plaatselijke kruidenier, enz. ’s Ochtends neem ik de trein naar Hasselt. Ik woon zelf in Berchem. Ik heb gemiddeld twee vergaderingen per dag. Verder coordineer ik de projecten en producten. Daar is een gezonde portie zelfdiscipline voor nodig als zelfstandige, omdat er niemand op je vingers staat te kijken. Ondertussen werken we met 5 mensen. Ik heb nooit spijt gehad van mijn zelfstandig ondernemersschap.

Tip voor nieuwe starters: Je moet je werk vooral graag doen, en steeds voldoende tijd uittrekken om je gezinsleven in stand te houden. Mensen in je directe omgeving die achter je staan en je steunen in je job zijn zeer belangrijk.

2 opmerkingen:

  1. Het artikel ik bondig, krachtig en duidelijk.
    Betreft je tip voor nieuwe starters: je slaat duidelijk de spijker op de kop!


    Groetjes
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen