woensdag 13 januari 2010

Boek 'Purple Cow' van Seth Godin

Seth Godin is een auteur die mij altijd al geinspireerd heeft. Er is nog geen boek van hem dat mij heeft teleurgesteld. 'Gehakballen met Slagroom' (Meatbal Sundae) is een echte aanrader, Purple Cow eveneens. 'Unleashing the Idea Virus', 'The Dip' en 'Permission Marketing' liggen nog op mijn TODO-boekenstapel!

Korte samenvatting van Purple Cow:
  • Maak je product ZO aantrekkelijk dat de early adopters het oppikken, en laat hun je product verder verkopen aan de early en late majority. Ze moeten een VERHAAL hebben om verder te KUNNEN vertellen (zie ook 'Maak van je merk een held', Guillaume Van der Stighelen), dus eenvoudig en ZO dat zij er ook beter uitkomen.
  • Bedenk hiervoor een goeie slogan, positioneringsstatement of een opmerkelijke belofte. Maak het hen gemakkelijk om je verhaal verder te vertellen!
  • Niet te saai zijn, durven anders te zijn (paarse koe tussen de gewone koeien)!
  • Laat marketing mee het product bepalen. Marketing IS het product, niet enkel DE MANIER waarop je het product in de markt zet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten